Sukkerpolitik

Børn, der skal lære, har brug for sund kost. På Rørvig Friskole er det derfor af både sundhedsmæssige og pædagogiske årsager, ikke tilladt, at børnene til hverdag medbringer søde sager såsom slik, sodavand og chips. Dette gælder ligeledes i bussen til og fra skole, og vi vil gerne have, at alle bakker op om dette – både elever, lærere og forældre.

Vi synes til gengæld, at der skal være forskel på hverdag og fest, og de enkelte grupper har forskellige aftaler med hensyn til, hvornår og hvad der deles ud ved særlige lejligheder, f.eks. fødselsdage m.v.

Energidrikke er ikke tilladt på skolen, hverken til hverdag, fest eller ved arrangementer, rejser mm.

Tyggegummi er kun tilladt så længe, det ikke sidder fast alle vegne og er til gene, for dem, der gør rent.