Lille Overbygning, lektier på infokalender

Velkommens til Lille Overbygning på Rørvig Friskole.
Lille Overbygning består af 6. og 7. klasse og vi holder til på 1. sal sammen med Store Overbygning.

Her kan du se, hvem der er klasserepræsentant i din klasse samt hvem, der har klassens skolenøgle >>

At overbygingen er delt i “lille overbygning” (6./7.) og “store overbygning” (8./9.) har den primære åsag, at eleverne i 6./7. stadig er i starten af puberteten og derfor udviklingsmæssigt passer godt sammen. Som gruppe er de på den anden side ikke modne nok til at være en del af store overbygnings ungdomsliv.

De fleste lektioner i skemaet læses opdelt i lille og store overbygning, men nolge få foregår på tværs af alle årgange fra 6. -9.kl. med flere lærere, naturligvis. Det drejer sig om følgende:
-Værkstedsordningen, hvor eleverne vælger sig på kreative tilbud, som de forbyder sig i.
-Staveholdene, som er to ugentlige grundfagstimer, hvor eleverne fra 6.-9.kl. deltager i stave- og læseundervisning på det niveau, de har brug for. Således udfordres den enkelte elev tilpas og udvikler sig mest muligt.

Forældrerengøring

Rengøringsplan 6 og 7 klasse, lille overbygning 23_24

NB! Man bestemmer selv, om man vil gøre rent fredag efter skoletid, lørdag eller søndag. I kan se her eller på Lille Overbygnings kalender, hvornår det er jeres tur til at gøre rent.
HUSK ALTID AT MEDBRINGE NØGLE, da kontoret lukker tidligt fredag.

Her skal gøres rent:

• Klasselokalet
  • Reposen
  • Trapperne ned til forhallen
  • Lejligheden
  • Bagtrappen fra lejligheden ned til bagdøren.

Alle vandrette flader aftørres, der luftes ud, støvsuges og vaskes gulve.

NB! Husk, når I går – at lukke alle vinduer, men at lade døren til klasselokalet stå åben, for udluftningens skyld.

Emneplan

Du kan downloade og udskrive Lille overbygning emneplan for skoleåret under Download