Alkoholpolitik

Den nye alkoholpolitik, vedtaget af bestyrelsen i maj 2023, er således:

På skoledage, på lejrskoler, på udflugter, til arrangementer på Rørvig Friskoles område og i skolens lokaler, må ingen elever drikke eller købe alkohol. Heller ikke selv om de er over 16 år.

Til skolefester og -arrangementer på Rørvig Friskoles område og i skolens lokaler, hvor elever deltager, må hverken børn, forældre, ansatte eller øvrige deltagere uanset alder drikke eller medbringe alkohol.

Til skolefester og -arrangementer på skolen eller i skoleregi, hvor elever ikke deltager, bestemmer arrangørerne, om alkohol er tilladt. Hvis ansatte er lønnet for deltagelse, er de på arbejde og må derfor ikke drikke alkohol.
   Hvis de ikke er lønnet, deltager de på lige fod med øvrige voksne
.

Til lukkede arrangementer blandt ansatte fx aftenhygge på pædagogisk døgn, julefrokost eller lignende bestemmer arrangørerne om alkohol er tilladt.”