Idræt og Svømning

Idræt

• Børnene skal have egnet tøj og fodtøj med til idræt. Desuden skal alle have et håndklæde med. Husk navn på det hele.
  • Der er brusebad og omklædning efter alle idrætstimer.
  • Fritagelse for idræt eller badning kan kun ske, hvis der er besked om det fra hjemmet. Vi beder dog om, at barnet kun bedes fri, hvis der er alvorlig grund til det. Det giver let uro og diskussion i gruppen, hvis nogen ikke deltager.
  • Ved længere tids fritagelse, skal skolen have en lægeattest.
  • Idræt er et udtræksfag i den naturfaglige pulje ved afgangsprøven, hvilket der tages højde for i den daglige undervisning. Teori er derfor også en naturlig del af det at have idræt, særligt i udskolingen.

Svømning

Svømning er en del af idrætsundervisningen i 5.klasse.

Eleverne kører med bussen kl. 12.00 sammen med to lærere. Efter endt svømmeundervisning kører eleverne igen med bussen mod Rørvig.

Efter aftale mellem skole og hjem, kan elever fra Nykøbing gå direkte hjem fra svømmehallen.

Fritagelse

Vi beder dog om, at barnet kun bedes fri, hvis der er alvorlig grund til det. Det giver let uro og diskussion i gruppen, hvis nogen ikke deltager. Ved længere tids fritagelse, skal skolen have en lægeattest.