SFO og Klub

Fritten

Fritten er Rørvig Friskoles SFO, for elever fra børne- haveklassen til og med 3. klasse

I Fritten er vi meget ude på vores dejlige, store legeplads. Her bliver der leget på legestativet, i sandkassen, spillet bold på fodboldbanen samt ikke mindst gravet huller, bygget huler, klatret i træer og lavet fantastiske huse på højen.

Nogle gange er der mulighed for at gå i hallen sammen med en voksen. Her bliver der leget boldlege, klatret i tove, rullet – hoppet på madrasser og meget mere.

Andre gange er der mulighed for at komme i kreaværkstedet. Her bliver der lavet alt lige fra malerier til udklædningsdragter.

Hver tirsdag flytter Fritten ned i skoven, hvor der leges og bygges huler mm.

Hver dag bliver der serveret et lille eftermiddagsmåltid, ofte hjemmebagte boller samt forskellig frugt.

Indendørs har vi et alrum, hvor man f.eks. kan tegne og arbejde med perler. En stue, hvor der bliver spillet spil, leget med lego og spillet bordfodbold, krearum mm.

Vi arbejder rigtig tæt sammen med skolens personale omkring børnene og laver mange aktiviteter sammen.

Man er altid meget velkommen til at ringe og aftale et besøg!

Lise N. Svenlin

• Fritte- og Røffeleder

Sara Araujo Sena da Silva

Simon Langelo

• Skolepedel og pædagog

Jörg Hubrich

Lisa Sofia Larsson

Praktisk fritteInfo

Tlf. 5991 8337 / mobil 2347 0292

Hent indmeldelsespapirer under Download

Åbningstider:

kl. 06.30 – 17.00, fredag dog kun til 16.30

Åbningstiderne er afstemt efter nuværende brugeres behov. Er dit behov anderledes, så er Rørvig Friskole åben overfor ændringer.

Ferie:

Fritten lukker 3 uger i sommerferien. Resten af skoleåret følger Fritten skolens ferieplan.

Udmeldelse:

Udmeldelse kan ske med en måneds varsel til udgangen af en vilkårlig måned.

Betaling:

Taksten fastsættes på generalforsamlingen og opkræves månedsvis forud, sammen med skolepengene.

Meddelelser:

Faste hjem tider aftales med personalet i Fritten. Undtagelser skal meddeles Fritten og besked gives enten via barnets meddelelsesbog eller evt. pr. telefon.

Busafgange:

Om eftermiddagen bliver børnene sat på bussen af en voksen fra Fritten. Afgang med bus mod Nykøbing en gang i timen. Bussen ankommer til Nykøbing Station ca. 17 minutter senere.

Tøj:

Børnene opholder sig primært ude. Derfor bør de have varmt og praktisk tøj med. Overtrækstøj kan hænge i Fritten. Det er en fordel, hvis tøjet ikke er nyt og fint. Skiftetøj kan opbevares på Fritten. Husk navn i alt tøj.

Mad:

De børn, som bliver mellem kl. 14. 00-15.00, får hver dag lidt at spise samt noget at drikke. Børnene hjælper på skift med de praktiske gøremål. Dette lille mellemmåltid koster ikke ekstra.

Forældremøder:

Personalet følger forældremøderne i indskolingen og i 3. kl.

Ansvar:

Børnene i Fritten er omfattet af skolens ansvars- og tilsynsregler, og de er dækket af skolens forsikringer. Hver dag skal børnene melde deres ankomst i Fritten, umiddelbart efter skoletid. Der skal også gives besked, hvis man ikke kommer i Fritten. Husk f.eks. at give besked, hvis børnene skal til fødselsdag el. lign.

Røffen

Røffen er et eftermiddagstilbud til alle børn fra Rørvig Friskole fra 4.-6. klasse.

Vi har 2 dejlige lokaler i samme hus som kontoret og her er der mulighed for at lave forskellige kreative aktiviteter, bl.a. male, lave smykker, arbejde med ler og meget andet. Vi har diverse brætspil.

En gang om ugen er der tilbud om at komme i hallen. Her kan der spilles bold, badminton, klatres i tove og meget mere.

Vi har også vores egen have og her ude kan man om sommeren hygge i hængekøjerne, spille basketball, badminton, fodbold og hoppe på kængurustylter m.m.

Hver dag bliver der lavet et lille mellemmåltid, helst sammen med børnene. Opvasken står de også med ”fryd” for.

Da Røffen er et KLUBTILBUD, er der ingen reel pasningsordning! Vi hjælper selvfølgelig børnene med at huske bustider, vi har også en afkrydsningstavle, så vi kan se, hvem der kommer og går. Men i sidste ende er det børnene selv, der bestemmer, hvornår de er her.

Vi arbejder meget tæt sammen med skolens personale om børnene!

Man er altid meget velkommen til at komme på besøg for at se om, man vil gå her!

Lise N. Svenlin

• Fritte- og Røffeleder

Sara Araujo Sena da Silva

Praktisk RøffeInfo

Mandag til torsdag kl. 13.30 – 16.00.
Fredag kl. 13.30 – 15.

Om eftermiddagen er man velkommen til at blive i Frittens lokaler fra kl 16 -17.

Hvis man har brug for morgenåbning kan man, efter aftale, møde i Fritten.

Røffen har lukket i skoleferier, men man kan i stedet blive være på Fritten, når denne har åbent.